8.11.2009

RUTUBET

Bu gün hava güzeldi arıları rutubetten korumak için naylon altına gazete koymak mantıklı geldi geçen kış kovanların içinde rutubet vardı bende kendimce çözümü böyle düşündüm gazetenin rutubeti çekeceğini düşünüyorum hemde kovan ısısını dengeler soğuktan olan nemi üzerine alır çok ıslanırsa iyi havada değiştiririm gazetenin maliyeti de ucuz artıyı eksiyi hep beraber görecez .

Gazeteler tam geldi önden azbirşey katladım güzel oldu.
Kış boyunca bol bol gazete okusunlar canları sıkılmasın benim gibi arıcıyı zor bulurlar hizmette sınır yok mal canın yongası derler benimde yongam onlar tüm arıcıların arılarının kışı İNŞALLAH kayıpsız geçirmesini dilerim .
Çok hareketlilik vardı tek tuk polende geliyordu fakir yazını iyi değerlendirsinler kar kapıda üç ay sıkın dişinizi geçen yıl 34 ün dışında fire yoktu bu yıl da olmaz İNŞALLAH .

8 yorum:

SERDAR ÖZHAN dedi ki...

merhaba şenol bey kayıpsız kışlatma senonu dilerim selamlar.

MURAT AKIN - ARICI dedi ki...

Sayın Şenol Bey:

Gazeteyi iyi düşünmüşsün. Bu kış okuyup iyice kültürleri artar.
Belli mi olur kültürlü arı belki daha az iğneler.

Gazete kağıdı çok ıslanırsa kovan içindeki ısıyı düşürür daha kısa sürede değiştirmek gerekir.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Şenol benimde kışa girişte yaptığım iş aynısı. Ben çuvalla sıkıştırılmış kovana 3-4 kat hazete koyup, üstüne de naylon örtüyorum. Son üç yıldır bu şekilde kovan kaybım olmadı, iki kat çuvaldan geçen rutubet gazeteyi ıslatıyor, üstünde de naylon olduğundan ısıda düşmüyor.

Rutubet işini geçen sene Muhteşem abi çözmüştü, bunu da Mehmet Yüksel’in uygulamalarını baz alarak yaptı. Almanya bilindiği gibi çok rutubetli bir yer olmasına rağmen kovanlarda hiç rutubet yok.

Bizim insanlarımız doğruları nedense görmeyip, yanlışlardan yola çıkarak doğruyu aramaya devam ediyor.
Almanya’daki uygulama neydi, kovanların havalandırması çok güzel, ikincisi ise kovana direk naylon örtüp, üstüne 2,5 cm strafor koyuyorlar. Rutubet olayı aynı evimizdeki olay gibidir. Kışın dışarıda hava soğuk evin içi de sıcak, camlardan aşağıya rutubet akar. Cam zayıf kaldıgı için bu olmaktadır, yani cama strafor koyduğunuzda rutubet yoğunlaşamıyor ve belli bir ısıyı bünyesinde tutuyor. Kovanların başına da bunlar gelmekte.

Kovanlarda rutubet oluşmaması için kovan tavanı örtüsü veya çatısı çok iyi örtülmeli. İnce örtülürse mutlaka rutubet oluşacaktır, kolay gelsin.

Birde paylaşımcı gözüken ustayım diyenlerin bu tür, paylaşımları nerde?

muhteşem turunç dedi ki...

Şenol abi geçen sene ben gri renkte izolasyon mazlemesi kullandım çok da memnun kaldım. Ayrıca örtü tahtası olarak 1 cm kalınlıkdaki poliuretan levhalardan kullandım ondanda cok memnun kaldım.

Unknown dedi ki...

Şenol bey,
Gazete gerçekten nemi alıyor, bende bu sene Muhteşem abinin kullandığı gri izolasyon malzemesini kullanıyorum. Kayıpsız bir kış geçirmenizi dilerim.

Trakya dedi ki...

Abiler temennileriniz için teşekkür ederim arıcıların bildiği gibi arıların düşmanı açlık ve rutubet bende kendimce tedbir almaya çalıştım selamlar kolaygelsin.

ali dedi ki...

karniyol ana arı almak istesem nasıl iletişim kurabilirim.
tekali25@gmail.com

Trakya dedi ki...

Ali bey ben ana arı satmıyorum hem bu zamanda ana arı almanızı tavsiye etmem selamlar.